Reversal, z. ú.
Zařazen do Sítě veřejně podporovaných sociálních služeb v KHK
Oprávněný poskytovatel vedený v registru poskytovatelů sociálních služeb
Druh služby: § 64 – služby následné péče
Forma poskytování: ambulantní
Místo poskytování: Reversal, z. ú., Machkova 587/42, Třebeš, 500 11 HK
Působnost služby: Královéhradecký kraj
Poskytována od: 1. 1. 2025
Služba obsahuje tyto základní činnosti:
a) sociálně terapeutické činnosti
b) zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
c) pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
Info o přijetí
Zájemce nás před nástupem kontaktuje osobně, telefonicky nebo písemně. Podmínkou přijetí je doručení Žádosti o poskytnutí ambulantní sociální služby, Životopisu a Motivačního dopisu, které zájemce nalezne níže v „Informacích pro zájemce – Ke stažení“ nebo na „Hlavní straně“. Klient si předem domluví termín schůzky, aby mu byl vyhrazen dostatečný prostor.
Na informační schůzce budou zájemci o službu podány základní informace o naší organizaci. Jsme připraveni zodpovědět dotazy a provést zájemce našimi prostorami.
Na základě všech zjištěných skutečností bude rozhodnuto o zařazení/nezařazení žádosti do pořadníku zájemců. V případě zařazení a volné kapacity následuje uzavření Smlouvy o poskytnutí sociální služby.
O zařazení do pořadníku i o možném nástupu v případě, že by se kapacita uvolnila, informuje zaměstnanec služby zájemce písemně nebo telefonicky.
Nepatří-li zájemce do naší cílové skupiny nebo nevyhovuje-li některé z podmínek, srozumitelně mu sdělíme důvod odmítnutí a poskytneme mu poradenské služby, případně odkážeme na vhodné organizace.
Programy
Poskytujeme strukturované programy:
- individuální
- skupinové
Vždy od pondělí do pátku. Jedná se o komplexní a kontinuální denní péči vedoucí k trvalé změně a stabilizaci klienta.
Programy jsou vhodné pro klienty, kteří již nějakou dobu abstinují, případně absolvovali ambulantní nebo ústavní léčbu.
Cílem je zprostředkování poradenství, léčby osobám ohroženým důsledky užívání návykových látek a závislostního chování. Samozřejmostí je komunikace s rodinou a osobami blízkými.
Naší snahou je docílit vyšší kvality života klientů s důrazem na abstinenci od omamných a psychotropních látek a abstinenci od dalšího návykového chování a opětovné usazení těchto osob do společnosti. Po absolvování programů by tyto osoby měly lépe zvládat nároky svého života, cítit se v něm komfortněji a nacházet v něm jistotu, smysl a radost.
Informace pro zájemce
Úhrada za poskytované služby
Služby jsou poskytovány pro klienty zařízení zcela zdarma.
A to především díky podpoře Ministerstva práce a sociálních věcí České republiky, Krajského úřadu Královéhradeckého kraje, Magistrátu města Hradce Králové a Potravinové banky Hradec Králové, z. s.
Služba následné péče
Cílem a posláním služby je podpořit klienty v udržení abstinence, minimalizace důsledků možného relapsu a v udržení změn životního stylu. Zlepšovat jejich životní situaci a pomoci jim osvojit si zvládací strategie pro náročné životní situace.
V ambulantní službě následné péče je poskytováno poradenství a léčba lidem ohroženým důsledky užívání návykových látek a závislostním chování a jejím blízkým. Usilujeme o stabilizaci a vyšší kvalitu života klientů s důrazem na abstinenci od omamných a psychotropních látek.
Snažíme se snižovat, v rámci ambulantních podmínek, ohrožení návykovými látkami a provádět přiměřenou sociální integraci. Tato komplexní, intenzivní a střednědobá denní léčba má za cíl trvalou změnu životního stylu klienta.
Konečným cílem je změna životního stylu, která přinese vyšší kvalitu života klienta s důrazem na abstinenci od omamně psychotropních látek, která je potřebnou, ne však jedinou podmínkou.
Uživatelé služby budou vnímat změny zejména v oblastech
- Náhledu na svou závislost
- Propracování změny jejich sebepojetí
- Prohloubení vztahů s blízkým okolí
- Sociální integraci
- Zpracování strategií prevence relapsu a udržení abstinence
- Způsobů zvládání zátěže
- Trávení volného času
Nejsme schopni poskytnout službu pokud
- Zdravotní stav osoby vyžaduje poskytnutí ústavní péče ve zdravotnickém zařízení
- Osoba není schopna pobytu v zařízení sociálních služeb z důvodu akutní infekční nemoci, nebo by chování osoby z důvodu duševní poruchy závažným způsobem narušovalo kolektivní soužití
- S ohledem na personální a materiální vybavení nejsme schopni zájemcům naplnit jejich speciální požadavky
- Osoba nepodstoupila detoxifikaci, případně osoba prokazatelně minimálně 14 dnů neabstinuje od návykových látek nebo návykového chování
Služba obsahuje tyto základní činnosti
- Skupinové a individuální poradenství a psychoterapie – principy terapeutické komunity
- Socioterapie – sociální a rodinné poradenství – rodinná terapie a poradenství pro rodiče, resp. další rodinné příslušníky
- Sociální podpora a stabilizace klienta
- Adiktologická diagnostika a terapie
- Klubové a volnočasové aktivity
- Zátěžové programy
- Sociálně terapeutické činnosti: socioterapeutické činnosti, jejichž poskytování vede k trvalé abstinenci, prevenci relapsu, rozvoji nebo udržení osobních a sociálních schopností a dovedností podporujících sociální začleňování osob
- Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím: aktivity umožňující lepší orientaci ve vztazích odehrávajících se ve společenském prostředí
- Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
- Pomoc při vyřizování běžných záležitostí
- Pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou a pomoc a podpora při dalších aktivitách podporujících sociální začleňování osob
Principy, jimiž se řídíme při poskytování služby
- Individuální přístup ke klientovi
- Ochrana práv klientů
- Snaha o dosažení co největší nezávislosti a samostatnosti uživatelů a přiblížení se běžnému způsobu života – poskytování podpory, nikoliv komplexní péče
- Partnerství ve vztazích klient X poskytovatel X rodina uživatele – důraz na vzájemnou spolupráci a informovanost
- Integrace – spolupráce s veřejností, zvyšování informovanosti veřejnosti,
- Týmový způsob práce, individuální přístup zaměstnanců ke klientovi, podpora profesního růstu zaměstnanců
- Otevřená služba – propojování, spolupráce a vzájemné doplňování s jinými službami
Pravidla pro připomínky a stížnosti
Všichni uživatelé následné péče, popř. již zájemci o službu, jejich blízcí, ale i veřejnost, si mohou stěžovat na kvalitu nebo způsob poskytování sociální služby. Forma podání stížností může být ústní, písemná, zároveň také anonymní. Sociální pracovník je povinen ve lhůtě jednoho měsíce od přijetí žádosti stížnost projednat a vyhotovit písemné vyjádření. Není-li stěžovatel spokojen s vyřízením stížnosti, může se odvolat a obrátit na ředitele organizace, dále může postupovat dle Seznamu nadřízených či nezávislých orgánů, který mu bude při vyřízení stížnosti předán.
Kontakty pro podání stížnosti
Kontakty pro podání stížnosti
- Sociální pracovník: Mgr. Nikola Kozová, MBA, e-mail: nkozova@reversalhk.cz, tel.: +420 777 420 935
- Ředitel organizace: Ing. Jiří Pechar, e-mail: reditel@reversalhk.cz, tel.: +420 735 906 804
- Správní Rada: Reversal, z. ú., správní rada, Vysocká 558, 500 11 Hradec Králové
- Veřejný ochránce práv: Údolní 39, 60200 Brno, e-mail: podatelna@ochrance.cz, tel: +420 542 542 888